Take my hand and I will take yours

publicerat i Allmänt;

Jag inte har några diplom, intyg eller betyg som på något sätt skulle kunna bevisa att jag vet vad jag pratar om. Jag har inte gått någon specifik utbildning eller kurs som ger mig belägg för att jag skulle vara en vettig person att föra en dialog med. Dessutom klarar man mycket själv, långt mycket mer än vad man tror!

Men min personliga uppfattning är dock att ensam inte nödvändigtvis behöver vara stark eller i alla fall starkast. När situationen krävt att jag måste vara stark, klok och någorlunda vettig, så är det precis i det ögonblicket jag önskat att jag inte behövde stå där själv.

Så varför starta en blogg, som till stor del handlar om att kryssa sig fram emellan livets många frågor och funderingar? Har jag på något mirakulöst sätt lyckats hitta svar på livets gåtor och nu vill sälja detta till er för en dyr peng? Verkligen inte. Det är snarare så att jag kommit till insikt om att det inte finns en universell one-size fit all lösning som passar alla. Ibland handlar det helt enkelt bara om att kunna se situationen från ett annat håll, från en annan infallsvinkel och att öppna upp sinnet för nya möjligheter och där hoppas jag att vi ska kunna hjälpa varandra!

Min förhoppning är att det här skulle kunna bli en plattform för både dig och mig att skapa en trygg miljö där vi kan prata öppet och ärligt med varandra – i bloggform. Jag tror nämligen att varje människa bär sina egna svar inom sig. Jag har mina erfarenheter och du dina. Det jag har i min ryggsäck är inte på något sätt mer värdefullt, viktigt eller för den delen sant, än det du bär med dig i din.  

Jag kommer att visa er sanningen – min sanning – i form av min vardag, mina tankar, mina erfarenheter och mina höjdpunkter men också mina svackor, mina grubblerier, mina tvivel och min sårbarhet. Det kommer säkert också dyka upp floskler, bilder på gulliga katter och en och annan matbild och selfie.

Däremot kan jag inte garantera att alla inlägg kommer att vara roliga, revolutionerande eller ens intressanta – för det är upp till dig att avgöra, och det är helt upp till dig vad du väljer att ta med dig eller dela med dig av. Men jag lovar er att jag ska vara så öppen och ärlig jag bara kan (och det kan vara något den moderna nutidsmänniskan behöver öva på) och jag hoppas att du vill göra mig sällskap. 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av £€N@:

Jag älskar dig så oändligt söstra mi! Tack för ditt mod att våga starta den här bloggen å tack för att du orkar kämpa så tappert varje dag! Du är den bästa av de bästa!
Kärlek!

Svar: Tack för att du peppat mig att faktiskt göra det här äntligen! I love you!
asimplemind.blogg.se

Kommentera inlägget här :